(8°) Eighth

SEMANA 10 – SEMANA DEL 17 AL 20 DE NOVIEMBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

CONVERSACIÓN

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

REVIEW

  • What : qué o cuál
  • Why : por qué
  • When : cuándo
  • Where : dónde
  • Who : quién
  • Which : cuál
  • How : cómo

Por ejemplo:

  • Where is your office? 
    ¿Dónde está tu oficina?
  • How are you?
    ¿Cómo estás?
  • When is your birthday?
    ¿Cuándo es tu cumpleaños?
  • Who is your friend? 
    ¿Quién es tu amigo?

En caso que el verbo principal de la oración sea cualquier otro verbo, debes usar el verbo to do  como auxiliar interrogativo. La estructura debe ser la siguiente:

COUNTRIES AND NATIONALITIES

Ahora los separaremos en grupos dado que para formar las nacionalidades existen 4 terminaciones básicas y algunas excepciones.

Terminación –an

§  País——————–Country————-Nationality

§  Alemania ———— Germany———– German 

§  Corea—————— Korea————— Korean 

§  México—————–Mexico————-Mexican 

§  Jamaica—————-Jamaica————Jamaican 

§  Estados Unidos—–United States—– American

Terminación -ese

§  País——————–Country————-Nationality

§  China——————China—————-Chinese

§  Japón——————Japan—————-Japanese

§  Portugal————–Portugal————-Portuguese

Terminación es -ish

§  País——————–Country————-Nationality

§  Irlanda—————-Irland—————-Irish

§  Inglaterra————England————-English 

§  España—————-Spain—————-Spanish 

§  Escocia—————-Scotland————Scottish 

Terminaciones en -ian

§  País——————–Country————-Nationality

§  Argentina ————Argentina————Argentine / Argentinian

§  Brasil——————-Brazil—————–Brazilian

§  Italia——————–Italy——————Italian 

§  Canadá—————-Canada————–Canadian 

§  Rusia——————-Russia—————-Russian 

Excepciones:

§  País——————–Country————-Nationality

§  Francia—————–France————–French 

§  Tailandia————– Thailand———–Thai 

§  Grecia——————Greece————–Greek

 

 

 

Simple Past Tense

El Pasado Simple es un tiempo verbal que se utiliza para describir acciones que han sucedido en un tiempo anterior y que ya han finalizado, por ejemplo:

ü  She cleaned her house. Ella limpió su casa

ü  I broke the window. Yo rompí la ventana.

To be in past

Present perfect

El "present perfect" de cualquier verbo está compuesto por dos elementos: la forma apropiada del verbo auxiliar to have (en presente) y el "past participle" del verbo principal. La forma del "past participle" de un verbo regular es raíz+ed, e.g. played, arrived, looked. En cuanto a los verbos irregulares, consulta la Tabla de verbos irregulares de la sección 'Verbos'.

SEMANA 9 – SEMANA DEL 9 AL 13 DE NOVIEMBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

 

ACTIVITY


I.               Work in groups of three. Student A, read about the United States; Student B, read about Colombia; Student C, read about the United Kingdom. Choose the correct options to complete the text.




_____________________


SEMANA 8 – SEMANA DEL 3 AL 6 DE NOVIEMBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

 

 

ACTIVITY LEVEL 1

I.              Look at this information about the Harry Potter writer JK Rowling. Choose the best answer from the options below to complete the sentences.




II.              Look at the pictures. What has happened? Choose from

QUIZ (fotos al correo)

 

I. There are 10 questions in this quiz and each question has only one true answer. You can check the answers and learn the result of your quiz after you finish the test



 


 

____________

SEMANA 7 – SEMANA DEL 26 AL 30 DE OCTUBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

 

Continuo

ACTIVITY LEVEL 1

 

      I.         Read the article. Then, complete the sentences with the correct form of the verbs in brackets. (Leer el artículo. Luego, completa las oraciones con la forma correcta de los verbos entre paréntesis.)




_______________________



Wednesday, october 21st 2020

SEMANA 7 – SEMANA DEL 19 AL 23 DE OCTUBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2


CONTINUACIÓN DEL QUIZ

III.               Write the correct wh- question words.

 

 IV. Read Jessica is taking a writing class at school.



 V. Write Read the sentences. Circle True or False


Enviar respuestas al classroom

______________________

 

Friday, october 16th 2020

SEMANA 5 – SEMANA DEL 14 AL 16 DE OCTUBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

 

ACTIVITY

Continuo with de level 1


ESTA ACTIVIDAD ESTÁ EN EL SIGUIENTE ENLACE

RECUERDEN QUE MI CORREO PARA ESTA ACTIVIDAD ES  jeniferboni7@gmail.com

_________________________________


Thurday, october 1st 2020

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

ACTIVITY

CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES













1. Click on the following link and continue learning about countries and nationalities. Haz clic en el siguiente enlace y continúa aprendiendo sobre países y nacionalidad

RECUERDA DAR CLICK EN ENVIAR  TU PROFESORA Y ESCRIBIR AL FINA EL CORREO: jeniferboni7@gmail.com
 These famous football players have just met. Read and complete the dialogues with the countries and nationalities.



SEMANA 9 – SEMANA DEL 27 AL 31 DE JULIO DEL 2020

 ESTANDARES A TRABAJAR

 ESCUCHA

·         Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3

·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

ESCRITURA

·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

MONÓLOGOS

·         Nombro algunas cosas que puedo hacer y que no puedo hacer. 1, 2

·         Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2

ACTIVITY

1.Complete the questions with the correct question words.


1.2  Complete the sentences with the correct Wh-word.

b)             _____ are you excited?     because I have birthday today.

c)              _____ are you today?        I’m fine, thank you.

d)             _____ is your coat?           in the bedroom.

e)              _____ is she at the moment?       at home.

f)              ____ is your birthday?    in September.

 

Homework

write 8 questions with the wh questions learned, then interview a classmate to answer them. Escribe 8 preguntas usando las wh questions aprendidas, entrevista a un compañero y escribe sus respuestas en inglés.





TOPIC: CAN / CAN'T

Conceptualization:


----------------------

SEMANA 8 – SEMANA DEL 21 AL 24 DE JULIO DEL 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·         Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3

·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

·         Identifico a las personas que participan en una conversación. 3

·         Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2

LECTURA

·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3

ESCRITURA

·         Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1

·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

MONÓLOGOS

·         Expreso mis sentimientos y estados de ánimo. 1, 2

·         Menciono lo que me gusta y lo que no me gusta. 1, 2

·         Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2

·         Participo en representaciones cortas; memorizo y comprendo los parlamentos. 1, 2

CONVERSACIÓN

·         Respondo a preguntas sobre cómo me siento. 2

·         Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·         Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

TOPIC: FEELINGS AND EMOTIONS

Conceptualization:

ACTIVITY

CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES

1.16. Complete the following table with the conjugation of the verb “To Feel”.

SUBJECT

TO FEEL

I

 

YOU

 

SHE

 

HE

 

IT

 

WE

 

YOU

 

THEY

 

1.17.Make 5 questions about how your partners feel in specific situations.

EXAMPLES:

·         How do you feel when you play soccer?

1.

2.

3.

4.

5.

1.18. Ask your partner the above questions and organize the answers in a table. 

-------------------------

SEMANA 7 – SEMANA DEL 13 AL 17 DE JULIO DEL 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·         Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3

·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

·         Identifico a las personas que participan en una conversación. 3

LECTURA

·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3

·         Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1

ESCRITURA

·         Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1

·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

MONÓLOGOS

·         Menciono lo que me gusta y lo que no me gusta. 1, 2

·         Describo lo que hacen algunos miembros de mi comunidad. 2

LIKE AND DON’T LIKE

Conceptualization:

https://drive.google.com/file/d/1BITEwkHewuJPsLmO9DZ3EYR5b6lm1D_3/view?usp=sharing

ACTIVITY

1.13.Make 10 questions in english to know what your partner's like and don't like, then fill the following table.

QUESTIONS

PARTNER #1

PARTNER #2

PARTNER #3

1.       

 

 

 

2.       

 

 

 

3.       

 

 

 

4.       

 

 

 

5.       

 

 

 

6.       

 

 

 

7.       

 

 

 

8.       

 

 

 

9.       

 

 

 

10.   

 

 

 

                      

1.14. Answer the following question taking into account the above explanation.

       I.            Do you like study?

    II.            Do you like to play soccer?

 III.            Do you like to read?

 IV.            Do you like your virtual classes?

    V.            Do you like English?

1.15. Make a list of 10 things you like and 10 you don't like using what you learned in class, then socialize some with your classmates.

------------------------------------

SEMANA 6 – SEMANA DEL 06 AL 10 DE JULIO DEL 2020
ESCUCHA
·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
·         Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2
·         Identifico a las personas que participan en una conversación. 3
·         Entiendo la idea general de una historia contada por mi profesor cuando se apoya en movimientos, gestos y cambios de voz. 2, 3
·         Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2
LECTURA
·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
·         Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1
ESCRITURA
·         Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1
·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
MONÓLOGOS
·         Describo lo que hacen algunos miembros de mi comunidad. 2
·         Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2
·         Participo en representaciones cortas; memorizo y comprendo los parlamentos. 1, 2
CONVERSACIÓN
·         Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2
HOW MUCH HAVE WE LEARNED?
1. Choose the correct answer.
2. Choose the correct answer.
3. Choose the correct answer.
---------------------------------------
CONTINUATION OF THE LEVEL 2 ACTIVITIES
3. Describe the following advertising including the most amount of possible details.

KEY: la descripción de la imagen se debe hacer con oraciones sencillas, cortas y en presente simple, utilizando las temáticas vistas durante las clases.
3.1. Choose a photo you find in your home and prepare an oral presentation where you describe the image in detail.
--------------------------------------
 CONTINUATION OF THE TOPIC HEALTHLY HABITS
 ACTIVITY
CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES
7. Listen to the description of a health project in a public school in Bosa. Choose the correct answers, a, b or c.

SEMANA 5 – SEMANA DEL 30 DE JUNIO AL 03 DE JULIO DEL 2020
ESCUCHA
·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·         Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2
·         Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2
LECTURA
·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
·         Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1
ESCRITURA
·         Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1
·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2
MONÓLOGOS
·         Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑOS
NIVEL 1:
·         Identifica información esencial relacionada con rutinas de cuidado personal diarias a partir de textos cortos escritos en lenguaje sencillo.
·         Reconoce el vocabulario relacionado con rutinas diarias y cuidado personal.
 1.      Match the pictures (1 - 6) with the descriptions (a – f). 
2.      Look at the wall of honour. Listen and label the pictures with the correct names.
       Wall of Honour
   Johanna
   Ramiro
   Giovanny
  Manuel
 Lina
3.      Use the pictures on the wall of honour to describe each person. Write five things about each person and then share it with the class. 
SEMANA 4 – SEMANA DEL 23 AL 26 DE JUNIO DEL 2020.
ESTANDARES A TRABAJAR
ESCUCHA
Identifico a las personas que participan en una conversación. 3
·        Entiendo la idea general de una historia contada por mi profesor cuando se apoya en movimientos, gestos y cambios de voz. 2, 3
·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
·         Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2
LECTURA
·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
ESCRITURA
·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
CONVERSACIÓN
·         Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2
ACTIVITY
CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES
Ø  VOCABULARIO:
·         Researcher: Investigador
·         Research: inverstigación
·         Fit something or someone in: hacer un lugar o hacer espacio
·         Look forward: esperar con interés o desear
·         Findings: descubrimientos o hallazgos
Mr. Allen: Good morning Ms. Green I’d like you to meet Mr. Hernandez from Raff Market Research.
Ms. Green: Pleased to meet you, Mr. Hernandez. I’m Rita Green.
Mr. Hernandez: Pleased to meet you, too.
Mr. Allen: Mr. Hernandez is a market researcher. He’s been analyzing our company for 2 years for a research project.
Ms. Green: That’s wonderful. Would it be possible to talk about your research project next week?
Mr. Hernandez: Oh, sorry I’ll be at a symposium in San Francisco. What about tomorrow in the morning?
Ms. Green: Let me talk to my assistant to check if I can fit you in tomorrow morning. My secretary will let you know today.
Mr. Hernandez: It was nice meeting you. I look forward to discussing the findings of my research.
Ms. Green: That’ll be great. I hope to see you soon, Mr. Hernandez. Goodbye.
Mr. Allen: Goodbye Ms. Green.
Mr. Hernandez: Goodbye Ms. Green. Have a good day.
QUESTIONS
I.                   How many people take part in the conversation?
a)      Two
b)      Three
c)      Four
II.                The expression “I’d like you to meet Mr. Hernandez ” could be replaced by:
a)      This is Mr. Hernandez
b)      I want present Mr. Hernandez
c)      Please knowing Mr. Hernandez
III.             Do Mr. Allen, Ms. Green and Mr. Hernandez work for Raff Market Research?
a)      Yes, they do.
b)      Probably.
c)      No, they don't.
IV.             When are Ms. Green and Mr. Hernandez going to talk about the research project?
a)      Tomorrow
b)      Next week
c)      We don't know
V.                The expression “Goodbye Ms. Green” could be replaced by:
a)      See you soon Ms. Green
b)      Peace out bro!
c)      Catch you later Ms. Green
................
SEMANA 3 – SEMANA DEL 16 AL 19 DE JUNIO DEL 2020.
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
LEVEL 2
·         Responde con frases cortas las preguntas sobre una rutina de cuidado personal con base en el vocabulario y las expresiones estudiadas.
·         Hace un listado de las actividades de cuidado personal diarias más saludables con base en las notas tomadas.

1.      Suppose you are the president of the world health organization and you have to release a new campaign that encourages teens to take care of themselves. To do it, you must design a list of the healthiest daily personal care activities. Don’t forget to use adverbs of frequency. (present it orally).
.........................................
SEMANA 2 - SEMANA DEL 08 AL 12 DE JUNIO DEL 2020
ESTANDARES A TRABAJAR
LECTURA
·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
·         Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1
ESCUCHA
·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·         Entiendo la idea general de una historia contada por mi profesor cuando se apoya en movimientos, gestos y cambios de voz. 2, 3
·         Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2
ESCRITURA
·         Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1
·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2
MONÓLOGOS
·         Uso gestos y movimientos corporales para hacerme entender mejor. 2, 3
·         Participo en representaciones cortas; memorizo y comprendo los parlamentos. 1, 2

TOPIC: PERSONAL CARE
Conceptualization:
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
NIVEL 1:
·         Identifica información esencial relacionada con rutinas de cuidado personal diarias a partir de textos cortos escritos en lenguaje sencillo.
·         Reconoce el vocabulario relacionado con rutinas diarias y cuidado personal.
1.      Watch the following video and identify the activities related to personal care routines. TAKE NOTE IN YOUR NOTEBOOK!
-------------------------------------------
ESTANDARES A TRABAJAR
ESCUCHA:
·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
·         Entiendo la idea general de una historia contada por mi profesor cuando se apoya en movimientos, gestos y cambios de voz. 2, 3
·         Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2
ESCRITURA
·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2
CONTINUATION OF THE TOPIC PARTS OF THE BODY

In order to review the parts of the body, click on the following link and watch the video.
LISTENING ACTIVITY #2
Niveles de desempeño:
Level 1
·         Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.
1.      Listen to the audio and complete the reading.
ME AND MY BODY
Dear friend,
     My ____ __ Dana. I am _ ____ ____ and I ____ in Nicosia, Cyprus. I want to describe myself so you know what I look like. I am not very ____ and not very ____. I have ____, curly _____. It is brown. I have green _____. __ _____ is round. I love to play football and computer games with my _______ from school.
     The name of my best friend is Johanna. ___ __ _ years. ___ also lives in Nicosia. She __ very ___! She ___ long, straight ____. Her ____ is blond and she has ____ eyes. Her face is long – oval shape. Her ____ are also very long!
__ ____ another friend. His name is Ben. He is also _ years ___. He __ a little _____. He has short, _____ and straight hair. His eyes ___ black. His ____ is the shape of a triangle.
We always ____ with them. __ ____ to be together every afternoon after we __ our homework.
Please tell me about you and your friends too!
                                                                                                                           Yours, Dana.
............................................................................
SEMANA 1 – SEMANA DEL 01 AL 05 DE JUNIO DEL 2020
ESTADANRES A TRABAJAR:
Escucha:
·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
Escritura:
·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
LISTENING ACTIVITY #1
Niveles de desempeño:
Level 1
·         Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.
1.      Listen to the audio and complete the reading.
WORK
Carolina writes an email to her friend about work:
"Hi Cristina, I __ sorry I haven’t called ___ for so long. ___ ___ ___? How __ your new apartment? I have been very busy at ____. I arrive at the office at _ am and leave at around _:30 pm. I just get half an hour for lunch and a five-minute break in the _______ and in the _________. I am very tired when I get ____ so I just ___, _____ some television and __ to bed. In the office, I am on the phone all ___, listening to customer complaints and entering them into our ________ system. At the end of the day I have to write a summary of all the calls I received during the day and give my boss a status on the complaints that are not yet resolved. I __ ___ know how much longer I can do this. I need a vacation, or even better, I ____ another job! I’ll call you this _________.
Carolina”
2.      Answer the following question
Q1: At what time does Carolina usually arrive at the office?
Q2: At what time does she leave?
Q3: What does she do almost all day at work?
Q4: What does she have to give her boss at the end of each work day?
Q5: Does it seem like she likes her job?

-----------------------------------------------------------------------------

SECOND PERIOD

------------------------------------------------------------------------------
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
LEVEL 3:
·         Valora sus características personales y las de sus pares.
·         Participa activamente en las actividades.

Suppose you are going to start your own business, so you ask your friends about the most successful idea. After doing a survey on social networks, your friends gave you the following report:
FAST FOOD
NIGHTCLUBS
Seed Capital: 12’000.000
Monthly earnings: 7’300.000
Recommendations: look for a small and popular place with good lighting.
Don’t forget to carry out an impressive advertising campaign.
Seed Capital: 42’000.000
Monthly earnings 33’000.000
Recommendations: look for a big and remote place.
Don't forget to take into account the current rhythms and drinks.

ACCESSORIES STORE
CELL PHONE STORE
Seed Capital: 10’000.000
Monthly earnings: 2’500.000
Recommendations: use the social networks to promote your products.
Don’t forget to include in your business the most modern accessories.
Seed Capital: 11’000.000
Monthly earnings 4’000.000
Recommendations: look for a place in which you can put multiple shelves.
Don't forget to keep your business updated and sell the latest technology cell phones.

I.                   According to the above information, answer:
1.      All ideas 
a.       provide information about the most successful idea of business.
b.      show different ways to help people.
c.       show the same idea.
2.      The main objective of the friends is
a.       to offer a job
b.      to report an event
c.       to help their friend to start his own business.
3.      Choose the correct statement
a.       The ideas about Cell Phone and Accessories Store need a seed capital of $5’000.000.
b.      The idea about nightclubs has higher monthly earnings than the others.
c.       Ideas about fast food and cell phone store have similar recommendations.
4.      All ideas have the same information?
a.       True
b.      False
5.      In which idea do they suggest to carry out an impressive advertising campaign.?
a.       Idea #3.
b.      Idea #4.
c.       Idea #1.
d.      Idea #2.
II.              Organize the ideas’ information in the following table from highest to lowest according to monthly earnings and make a graph that represents it.
IDEA
MONTHLY EARNINGS
SEED CAPITAL:
RECOMMENDATIONS

















III. One of your friends asks you to help him write his personal profile because he wants send it to a company in which he wants to work for. (do it in third person).
-------------------------------------------------------------------------------------------------- TOPIC: SINGULAR AND PLURAL NOUNS
Conceptualization:


TOPIC: ADJECTIVES
Conceptualization:

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
TOPIC: ADVERBS OF FREQUENCY
Conceptualization:

ACTIVITY
NEVELES DE DESEMPEÑO:
NIVEL 1
·          Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.

1.1.Click the link and solve the activities, then send screenshots of your answer

1.2. Read the text and fill in the blanks with the following adverbs of frequency:
·         Usually
·         Always
·         Never
·         Sometimes
·         Seldom
·         Often
EMMA DAILY ROUTINE
Hi! My name is Emma. I’m ten years old and I’m English. I live with my family in Brighton in the south of England.
My day _______ starts quite early. I ______ get up at 7.30 on weekdays, but at the weekends I sleep an hour and a half longer. When I get up, I go to the bathroom first. I wash my face to wake me up, brush my teeth and then I have a shower. After that I comb my hair and get dressed. I usually wear casual clothes, mainly jeans, shorts, T-shirts and trainers.
I ______ have breakfast with my mum and my Little brother, Tommy. My dad ______ has breakfast with us because he starts work early on weekdays. I _______ have a bowl of cornflakes with hot milk and toast with marmalade. Before I go to school, I have to walk our dog, Leo.
I _______ walk to school because I don’t live very far. Classes start at 8.30. I like Maths best but I’m also good at Science and English. I have two breaks, at 11 and at 1 o’clock. I eat a sandwich and drink orange juice. I also play with my classmates in the playground. School finishes at 3.30 and my dad picks me up and we come back home by car. Then we have lunch together.
After lunch I play with my brother for a while and then I do my homework and study. Twice a week I have a basketball practice. I love doing sports. Before dinner I ________ meet my friends or watch a TV quiz. I _______ play computer game, I simply find them boring.  We have dinner at 7.30 and I _______ set the table. After dinner I read a book or surf the Internet for a while.

At 9.30 I go to the bathroom to have a shower, brush my teeth and put on my nightdress. Before I go to sleep, I listen to music on my MP3 player because it makes me feel relaxed.
_______________________________________________________
HOMEWORK
CONTINUATION OF LEVEL II ACTIVITIES

NIVELES DE DESEMPEÑO:
NIVEL 2
  •       Intercambia información relacionada con situaciones cotidianas en el aula de clase.

 3Do and prepare in a dynamic way, the presentation of your daily routine before quarantine and don't forget to include everyday situations in your classroom. Then present it in front of the class.

______________________________________________________

APRIL 29, 2020
TOPIC: DAILY ROUTINE
Conceptualization:
The daily routine are those activities that we make every single day. The most used verbs are:
  • Wake up: despertarse
  • Get up: levantarse 
  • Take a shower: ducharse, bañarse
  • Get dressed: vestirse
  • Comb the hair: peinarse o peinar
  • Eat beakfast / have breakfast: desayunar
  • Brush the teeth: lavarse o cepillarse los dientes
  • Go to…: ir a…
  • Have lunch: almorzar
  • Go home: ir a casa
  • Do the homework: hacer la tarea
  • Take a nap: tomar una siesta.
  • Eat dinner / to have dinner: cenar
  • Watch TV: ver television
  • Read a book: leer un libro
  • Listen to music: escuchar música
  • Go to the bed: acostarse, ir a la cama
  • Sleep: dormir
PERIODS OF THE DAY
  • Morning: 
  • Afternoon:
  • Night:
  • Midnight:
  • Noon:
https://drive.google.com/file/d/1bhXOarbvt3Pgm29sett8-OBKfvSHAzP6/view?usp=sharing
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO:
NIVEL 2:
  • Hace un listado de oraciones cortas y sencillas sobre actividades cotidianas.
  1. Organize the perry’s daily routine.
  2. Use the following grid to do your daily routine before quarantine and your current one.



LANGUAGE DAY
DÍA DEL IDIOMA


STORY


NIVELES DE DESEMPEÑO
  • Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.
  • Identifica información personal a través de preguntas de tipo Yes/ No questions.
  • Reconoce el vocabulario relacionado con saludos, instrucciones y lenguaje del salón de clase.
ACTIVITY LEVEL 1

1. Answer the following question using “Yes/ No questions” we learned in the previous classes: 
I.                 Are you lovers of reading?
II.              Is the language day celebrated on April 22?
III.            Is Miguel de Cervantes Saavedra born in France?
IV.             Is him a famous singer?
V.               Is the language day celebrated to pay tribute to colonization?
VI.          Is Miguel de Cervantes Saavedra the author of "El Ingenioso Hidalgo Don Quijote de la Mancha"?
VII.          Is him a writer?
VIII.       Was him died on April 23?
IX.            Is Miguel de Cervantes Saavedra from Spain?
X.      Is "El Ingenioso Hidalgo Don Quijote de la Mancha" a masterpiece of universal literatura?

2. Make a list of greetings in English and Spanish and classify them according to the time of day and their formality. (Haga una lista de saludos en inglés y español y clasifíquelos según la hora del día y su formalidad).

April 22th, 2020

GOOD MORNING DEAR STUDENTS,

TODAY IS A VERY IMPORTANT DAY, IT'S THE EARTH DAY.

ACCORDING TO THE ABOVE, WE ARE GOING TO WATCH AN AMAZING VIDEO THAT I HOPE YOU ENJOY


ACTIVITY
1. After watching the video, organize the information presented in a brochure that includes images or drawings alluding to the subject. (Después de ver el vídeo, organiza la información presentada en un folleto que incluya imagenes o dibujos alusivos al tema). 
EL FOLLETO PUEDE REALIZARSE A MANO O EN COMPUTADOR SEGÚN SEA CONVENIENTE.

2. Imagine that you are president of an organization that fights for the protection and conservation of the planet, in that order of ideas, create: (Imagina que eres presidente de una organización que lucha por la protección y conservación del planeta, en ese orden de ideas, crea:).
  • The name of your organization. (El nombre de tu organización). 
  • A logo and a slogan. (Un logo y un lema).
  • A campaign that could be carried out in your neighborhood or commune, with the aim of preserving our planet. (Una campaña que pueda ser realizar en tu barrio o comuna, con el objetivo de preservar nuestro planeta).














4 comentarios:

Sexto sede López

Who, what, where, when, why