(6°) Sixth

SEMANA 10 – SEMANA DEL 17 AL 20 DE NOVIEMBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

CONVERSACIÓN

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

 

REVIEW

  • What : qué o cuál
  • Why : por qué
  • When : cuándo
  • Where : dónde
  • Who : quién
  • Which : cuál
  • How : cómo

Por ejemplo:

  • Where is your office? 
    ¿Dónde está tu oficina?
  • How are you?
    ¿Cómo estás?
  • When is your birthday?
    ¿Cuándo es tu cumpleaños?
  • Who is your friend? 
    ¿Quién es tu amigo?

En caso que el verbo principal de la oración sea cualquier otro verbo, debes usar el verbo to do  como auxiliar interrogativo. La estructura debe ser la siguiente:

COUNTRIES AND NATIONALITIES

Ahora los separaremos en grupos dado que para formar las nacionalidades existen 4 terminaciones básicas y algunas excepciones.

Terminación –an

§  País——————–Country————-Nationality

§  Alemania ———— Germany———– German 

§  Corea—————— Korea————— Korean 

§  México—————–Mexico————-Mexican 

§  Jamaica—————-Jamaica————Jamaican 

§  Estados Unidos—–United States—– American

Terminación -ese

§  País——————–Country————-Nationality

§  China——————China—————-Chinese

§  Japón——————Japan—————-Japanese

§  Portugal————–Portugal————-Portuguese

Terminación es -ish

§  País——————–Country————-Nationality

§  Irlanda—————-Irland—————-Irish

§  Inglaterra————England————-English 

§  España—————-Spain—————-Spanish 

§  Escocia—————-Scotland————Scottish 

Terminaciones en -ian

§  País——————–Country————-Nationality

§  Argentina ————Argentina————Argentine / Argentinian

§  Brasil——————-Brazil—————–Brazilian

§  Italia——————–Italy——————Italian 

§  Canadá—————-Canada————–Canadian 

§  Rusia——————-Russia—————-Russian 

Excepciones:

§  País——————–Country————-Nationality

§  Francia—————–France————–French 

§  Tailandia————– Thailand———–Thai 

§  Grecia——————Greece————–Greek

Adjectives

traslation

More words

amazing

increíble, asombroso

fantastic, wonderful.

beautiful

precioso

lovely, gorgeous.

boring

aburrido

dull, uninteresting.

breathtaking

impresionante.

impressive, stunning.

bustling

bullicioso, con mucha actividad.

lively, fast-paced, hectic.

captivating

cautivador, fascinante.

fascinating, stunning.

charming

encantador.

quiet, unique.

noisy

ruidoso, bullicioso

busy, lively.

popular

popular.

famous, well-known.

touristy

turístico.

crowded.

unique

único, singular

charming, quaint.







_________________



SEMANA 9 – SEMANA DEL 9 AL 13 DE NOVIEMBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

 

QUIZ DESCRIBING PLACES

 

Nivel 1: elabora oraciones con el verbo to be



1.     Fill in the blanks below to complete the sentences. Use the words in the box above.

1.1.like to study at our school library. It isn’t noisy, it’s very ___________.

1.2.Many people from all over the world visit that museum. It’s quite ___________.

1.3.Our living room has many large windows, so it’s ___________, especially in the morning.

1.4.Many people eat at that restaurant. It’s always ___________. It’s never empty.

1.5.That library is very ___________. It has many thousands of books.

1.6.The park near my home is ___________. It has many flowers and trees.

1.7.I don’t like that shopping mall. There’s nothing to do there. It’s ___________.

1.8.My bedroom was too ___________, so my mother asked me to pick up my toys.

1.9.That department store was built just a few months ago. It’s ___________.

1.10.               My home isn’t unusual, it’s really quite ___________.

Nivel II Da a conocer, de manera oral y escrita, información sobre países o ciudades

      I.        

Describe the following places and write how you would feel if it were there






_____________________


SEMANA 8 – SEMANA DEL 3 AL 6 DE NOVIEMBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

ACTIVITY ABOUT LEVEL 1

 

Se realizará la siguiente actividad sobre descripción de lugares. Para quienes tengan la facilidad realizarlo de manera virtual en el siguiente enlace

https://www.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Describing_places/Useful_language*_Describing_Places_af41tz








SEMANA 7 – SEMANA DEL 26 AL 30 DE OCTUBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

Topic: Adjectives to describe places

 When writing a story, it is important to have a clear picture of the places where the main actions take place. That is why we are going to review words that will help us to be able to create new worlds (Al escribir una narración es importante, tener una imagen clara de los lugares en los que se desarrollan las acciones principales. Para eso vamos a repasar palabras que nos van a ayudar a ser capaces de crear nuevos mundos, estos son los adjetivos de lugar.)


Word Banks


CONVERSATION 72

ACTIVITY 


2.        write about your country and town. Use the Word Bank to help you


_______________________________

Wednesday, october 21st 2020

SEMANA 4 – SEMANA DEL 19 AL 23 DE OCTUBRE DE 2020

 

Evaluation about wh- questions, countries and nationalities

 

ESTANDARES A EVALUAR:

 

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

MONÓLOGOS

·       Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2

CONVERSACIÓN

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2


Listen part (segunda partes)

(Los que recogen talleres por favor solicitar los audios)Track 71 Se enviará al whatsapp

I.       Listen to children at the Second Youth Intercultural Encounter and complete the answers. Completa con ayuda del audio

a. Where’s Paola from?_______________________________________

b. How old is she?____________________________
c. Which city’s Kenji from? _______________________
d. What’s Josh’s nationality? ______________________
e. How old’s Mei-Li? ______________________
Enviar foto al whatsapp

Oral part (tercera parte, exposición)

(Los que recogen talleres deben asistir y exponer)

 

I.      Choose a city of your interest and consult, its typical dishes and the type of clothing they use due to the weather. (Escoge una ciudad de tu interés y consulta, sus platos típicos y el tipo de prendas de vestir que usan debido al clima) Para exposición oral la siguiente clase. Usar diapositivas.

exposición en grupos de 3 personas
_______________________


Friday, october 16th 2020

SEMANA 5 – SEMANA DEL 14 AL 16 DE OCTUBRE DE 2020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

ACTIVITY ABOUT FOOD

En el siguiente enlace encontraras la siguiente actividad sobre los alimentos


Debes relacionar el número de cada alimento con su escritura
RECUERDEN MI CORREO PARA ESTA ACTIVIDAD ES: jeniferboni7@gmail.com



________________________


thursday, october 1st 2020

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·       Disfruto la lectura como una actividad de esparcimiento que me ayuda a descubrir el mundo.

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·       Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

ACTIVITY

CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES


Click on the following link and continue learning about countries and nationalities. (Haz clic en el siguiente enlace y continua aprendiendo sobre países y nacionalidades)

https://es.liveworksheets.com/worksheets/en/English_as_a_Second_Language_(ESL)/Countries_and_nationalities/Countries_and_nationalities_cs128733ub

RECUERDA DAR CLICK EN ENVIAR A TU PROFESORA Y LA CLAVE ES EL CORREO jeniferboni7@gmail.com


_____________________________________________


Friday, september 25th 2.020

ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

LECTURA

·       Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

ACTIVITY

complete the dialogue taking into account what you have learned from the questions (completa el dialogo teniendo en cuenta lo aprendido de las wh preguntas)



Remember the oral presentation of the following week, take the time to interview your partne (Recuerden las presentación oral de la siguiente semana, aprovechen el tiempo para entrevistar a su compañero).

SEMANA  DEL 14 AL 18 DE SEPTIEMBRE


ESTADANRES A TRABAJAR:

ESCUCHA

·       Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·       Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

·      Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2

LECTURA

·       Sigo la secuencia de una historia sencilla. 1, 2

ESCRITURA

·       Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·       Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

·      Demuestro conocimiento de las estructuras básicas del inglés. 1

CONVERSACIÓN

·       Respondo a saludos y a despedidas. 2

·       Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3


TOPIC: WH - QUESTIONS

A question in English is a request for information. Wh- questions usually start with a word beginning with wh-, but "how" is also included. The wh-words are: what, when, where, who, whom, which, whose, why, and how.

QUESTIONS

DESCRIPTION

EXAMPLE

WHAT

 

“What” se utiliza de diversas formas en inglés. En una pregunta significa “qué” o “cuál”.

 

What is the capital of Argentina? (¿Cuál es la capital de Argentina?)

What colour are her eyes? (¿De qué color son sus ojos?)

What time is it? (¿Qué hora es?)

What day is it today? (¿Qué día es hoy?)

WHO

 

Se utiliza para preguntar por alguien y significa "quién" o "quienes".

 

Who ate the cake? (¿Quién se comió la tarta?)

Who were those men you were with? (¿Quiénes eran esos hombres con los que estabas?)

WHEN

 

Para saber la fecha o cuando algo sucedió / va a suceder, haz una pregunta con “when”.

 

When is your birthday? (¿Cuándo es tu cumpleaños?)

When did she arrive? (¿Cuándo llegó?)

WHERE

 

Si quieres saber el lugar en que algo está o va a suceder, utiliza “where” (donde):

 

Where were you born? (¿Dónde naciste?)

Where are you from? (¿De dónde eres?)

Where is the museum? (¿Dónde está el museo?)

WHY

 

Esta es la palabra que usamos para saber el motivo, la razón: es nuestro por qué

 

Why are you sad? (¿Por qué estás triste?)

Why didn't you tell me? (¿Por qué no me lo dijiste?)

Atención al responder preguntas con “why”, pues, a pesar de ser usado en la pregunta, la respuesta se hace con “because“. Por ejemplo:

Why is she happy? (¿Por qué está feliz?) Because she passed her exam (porque aprobó el examen)

WHICH

 

Esto suele causar un poco de confusión por la similitud de significado con “what”. “Which” significa “cuál” o “cuáles”, pero se utiliza cuando nos referimos a una elección entre elementos, es decir, es una pregunta con opciones limitadas de respuesta.

There are four jackets. Which is yours? (Hay cuatro chaquetas. ¿Cuál es la tuya?) (cuál de las cuatro)

Which teacher did you talk to: Amanda or Lewis? (¿Con qué profesor hablaste: con Amando o con Lewis?)

Which colour do you prefer: red or black? (¿Qué color prefieres: rojo o negro?)

 

HOW

 

Esta es una “question word” en inglés que no comienza con “wh-“, pero también está entre las básicas: “how” significa “cómo”.

How are you? (¿Cómo estás?)

How was the party? (¿Cómo estuvo la fiesta?)



ACTIVITY










SEMANA 10 – SEMANA DEL 03 AL 06 DE AGOSTO DEL 2020

ESTANDARES A TRABAJAR:

ESCUCHA

·         Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3

·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

LECTURA

·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

ESCRITURA

·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

TOPIC: AT WHAT TIME?

Conceptualization:


------------------------

SEMANA 9 – SEMANA DEL 27 AL 31 DE JULIO DEL 2020

 ESTÁNDARES A TRABAJAR

 ESCUCHA

·         Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3

·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

ESCRITURA

·         Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

MONÓLOGOS

·         Nombro algunas cosas que puedo hacer y que no puedo hacer. 1, 2

·         Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2

TOPIC: CAN / CAN'T

Conceptualization:

ACTIVITY

CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES.

1.21. Click the following link and solve the activities.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/grammar-practice/modals-can-and-cant

1.22. Make 7 sentences in which you mention things you can do and 7 you can't do.

--------------------------------

SEMANA 8 – SEMANA DEL 21 AL 24 DE JULIO DEL 2020

 ESTANDARES A TRABAJAR

ESCUCHA

·         Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3

·         Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2

·         Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1

·         Identifico a las personas que participan en una conversación. 3

·         Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2

LECTURA

·         Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2

·         Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3

ESCRITURA

·         Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1

·         Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2

MONÓLOGOS

·         Expreso mis sentimientos y estados de ánimo. 1, 2

·         Menciono lo que me gusta y lo que no me gusta. 1, 2

·         Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2

·         Participo en representaciones cortas; memorizo y comprendo los parlamentos. 1, 2

CONVERSACIÓN

·         Respondo a preguntas sobre cómo me siento. 2

·   Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3

·         Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

TOPIC: FEELINGS AND EMOTIONS

Conceptualization

ACTIVITY

CONTINUATION OF THE LEVEL ACTIVITIES 1 ACTIVITIES

1.19. cclick the link and do the activities, then send a screenshot of your answer.

https://learnenglishkids.britishcouncil.org/es/category/topics/feelings

1.20.Complete the following tables.

  • Make two emojis that represent the emotions that you like the most.

----------------------------

SEMANA 7 – SEMANA DEL 13 AL 17 DE JULIO DEL 2020
ESTANDARES A TRABAJAR
ESCUCHA
·Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3
·Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
·Identifico a las personas que participan en una conversación. 3
LECTURA
·Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
·Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1
ESCRITURA
·Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1
·Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
·Escribo información personal en formatos sencillos. 1, 2
MONÓLOGOS
·Menciono lo que me gusta y lo que no me gusta. 1, 2
·Describo lo que hacen algunos miembros de mi comunidad. 2

LIKE AND DON’T LIKE

Conceptualization:

https://drive.google.com/file/d/1vvNvjKsXla3lK0rEkdIFc9A4cxveNNtX/view?usp=sharing

ACTIVITY

CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES

1.17. Write these words in the correct group so that it is true for you.

CHOCOLATE

HOMEWORK

SWIMMING

GOING TO BED

WATCHING TV

VEGETABLES

DOING SPORT

PLAYING GAMES


I LIKE…

I DON’T LIKE…

 

 

1.18.Read the sentence. Choose the correct answer.

-------------------------

LISTENING LAB

I.                   Complete each sentence or question with the following main verb.

Happens – Does – Watch – Wash – Value – Begin – End – Hurry – Bother – Affect

1. This ___________ all the time.

2. Who __________ the dishes?

3. We __________ the news at 6:00.

4. Please __________ the glass.

5. They __________ their privacy.

6. When does the movie __________?

7. Their shift __________ at 3:00.

8. He __________ to work every morning.

9. The light __________ my eyes.

10. This situation __________ everyone.

------------------------
CONTINUATION OF THE SIMPLE PRESENT
CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES
8. Choose a partner and in pairs make a dialogue where you include
(escribe un dialogo donde incluyas las partes del cuerpo y el vocabulario de rutinas)
----------------------
SEMANA 6 – SEMANA DEL 06 AL 10 DE JULIO DEL 2020
LISTENING ACTIVITY #3
1.Listen to the audio and complete the text
A NEW HOME

Francisco stands outside his new ______. He reaches into his pocket and pulls out the key. __ turns the key in the lock and _____ the ____. He steps into the living ____ and looks around. The paint __ peeling off the walls. There __ ___ furniture. The _____ is dirty and smells bad. He _____ to ____ a window but it __ broken. The house ____ ___ have a kitchen or a bedroom but there __ a microwave on the floor on one side of the room. He wonders if __works. The place looks terrible but it is all he can afford. He covers his ____ and _____ with his _____ and opens the __________ door. It is in bad condition.
1.Answer the following questions based on the text above
Q1: Is Francisco's new house clean?
Q2: Is the house in good condition?
Q3: How many bedrooms does the house have?
Q4: Does the house need to be repainted?
Q5: Why did Francisco buy a house that is in such bad condition?
-----------------------------------
CONTINUATION OF THE LEVEL 2 ACTIVITIES
7.3. Choose a photo you find in your home and prepare an oral presentation where you describe the image in detail.
            ----------------------------------
ESTANDARES A TRABAJAR:
ESCUCHA
·Reconozco cuando me hablan en inglés y reacciono de manera verbal y no verbal. 2, 3
·Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2
·Entiendo la idea general de una historia contada por mi profesor cuando se apoya en movimientos, gestos y cambios de voz. 2, 3
·Comprendo secuencias relacionadas con hábitos y rutinas. 2
LECTURA
·Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
·Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1
ESCRITURA
·Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1
·Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
MONÓLOGOS
·Describo lo que estoy haciendo. 2
·Describo lo que hacen algunos miembros de mi comunidad. 2
·Uso gestos y movimientos corporales para hacerme entender mejor. 2, 3
·Describo algunas características de mí mismo, de otras personas, de animales, de lugares y del clima. 1, 2
·Participo en representaciones cortas; memorizo y comprendo los parlamentos. 1, 2
CONVERSACIÓN
·Utilizo el lenguaje no verbal cuando no puedo responder verbalmente a preguntas sobre mis preferencias. Por ejemplo, asintiendo o negando con la cabeza. 2, 3
·Expreso e indico necesidades personales básicas relacionadas con el aula. 2, 3
·Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2

ACTIVITY
CONTINUATION OF THE LEVEL 1 ACTIVITIES

7. Listen to Manuela, Juan Pablo and Matías talking about their favourite activities and sports. Tick () the activities they like.
7.1. Describe the following image including the most amount of possible details.

KEY: la descripción de la imagen se debe hacer con oraciones sencillas, cortas y en presente simple, utilizando las temáticas vistas durante las clases.
-----------------------
HOW MUCH HAVE WE LEARNED?
I.Choose the correct option.
II.   Choose the correct option.

III.   Choose the correct option.



SEMANA 5 – SEMANA DEL 30 DE JUNIO AL 03 DE JULIO DEL 2020
ESTANDARES A TRABAJAR
ESCUCHA
·Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
·Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2
LECTURA
·Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
ESCRITURA
·Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
CONVERSACIÓN
·Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
NIVEL 1
·Identifica información esencial relacionada con rutinas de cuidado personal diarias a partir de textos cortos escritos en lenguaje sencillo.
·Reconoce el vocabulario relacionado con rutinas diarias y cuidado personal.
·Identifica la estructura de Yes/ No questions.

1.Listen and choose the correct answer, a, b or c.
2.Put the days in the correct order and choose which activities you want to do. At least 5.


SEMANA 4 – SEMANA DEL 23 AL 26 DE JUNIO DEL 2020
ESTANDARES A TRABAJAR
ESCUCHA
·Sigo instrucciones relacionadas con actividades de clase y recreativas propuestas por mi profesor. 1, 2
·Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
·Comprendo descripciones cortas y sencillas de objetos y lugares conocidos. 2
LECTURA
·Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·Reconozco palabras y frases cortas en inglés en libros, objetos, juguetes, propagandas y lugares de mi escuela. 3
ESCRITURA
·Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
CONVERSACIÓN
·Respondo a preguntas sobre personas, objetos y lugares de mi entorno. 2
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
NIVEL 1
·          Identifica información esencial a partir de textos cortos escritos en lenguaje sencillo.

1.Read the following e-mail about the Arnold’s new roommates in Liverpool and practice the pronunciation.
VOCABULARIO:
·Heavy: pesado
·Hazel: color avellana
·Outgoing: extrovertido
·Gorgeous: beautiful
·Seem: parecer
·Reserved: reservado
·Get along: llevarse bien con una persona
·Excited: emocionado o emocionada
·Thin: delgado o delgada

“Dear Francesca,

I arrived in Liverpool two days ago and I just met my roommates. I have three roommates. Bill is from Switzerland; he is tall and heavy; he has got hazel eyes. He is friendly and outgoing. Suzanne is gorgeous; she is from Cape Verde so she speaks Portuguese and English quite well. She seems to have a strong personality; I think we will get along well. Felipe comes from Peru. He is short, thin and athletic. He loves sports, especially rugby. He is reserved so he doesn’t talk much.
I am so excited because tomorrow we are going to the Beatles museum. I hope you are having a great time in The Bahamas. Tell me about all what you’ve done there.
Love,
Arnold

2.Answer the questions about the text.
I.How long has Arnold been Liverpool?
a)for 12 days.
b)For a long time
c)For a couple of days
II.Bill is _____________.
a)Italian
b)Swiss
c)Swedish
III._____________ is beautiful and speaks two languages.
a)Felipe
b)Bill
c)Suzanne
IV._____________ isn’t fat and isn’t tall.
a)Felipe
b)Bill
c)Suzanne
V.The word “reserved” is close in meaning to:
a)Gorgeous
b)Introverted
c)Extroverted
VI.Who is in the Bahamas?
a)Francesca
b)Arnold
c)Bill
........................
SEMANA 4 - SEMANA DEL 23 AL 26 DE JUNIO DEL 2020
ESTADANRES A TRABAJAR:
Escucha:
·Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
Escritura:

·Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1

LISTENING ACTIVITY #2
Niveles de desempeño:
Level 1
·Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales. 

1.      Listen to the audio and complete the reading with the following words.
       BEDROOMS
        WORKS
    ARE
    LOOKS
FLOWERS
      MANAGER
         LARGE
    LIVES
    MARRIED
AT
MY FAMILY
My family ___________ (1) in Melbourne. There __________ (2) six people in my family. My mother and father live in a __________ (3) house. The house has four _________ (4) and a big backyard. There are _________ (5) in the front yard.
My older brother, Alan, is _________ (6) with two children. My younger brother, Bill, and my sister, Sue, live _________ (7) home. My father ________ (8) in an office in Belmore. He is a __________ (9). My mother works at home and _________ (10) after the house.
I am very lucky to have a wonderful family.
---------------------------------------------------------------
SEMANA 3 – SEMANA DEL 16 AL 19 DE JUNIO DEL 2020
ESTANDARES A TRABAJAR
ESCUCHA
·        
LECTURA
·        
ESCRITURA
·        
MONÓLOGOS
·         Participo en representaciones cortas; memorizo y comprendo los parlamentos. 1, 2

TOPIC: ADVERBS OF FREQUENCY

Conceptualization:
https://drive.google.com/file/d/1qJR8og5dezbYza_6CDKyBGbPI7GM4G0q/view?usp=sharing
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
NIVEL 2:
· Formula preguntas relacionadas con rutinas de cuidado personal. 
· Responde con frases cortas las preguntas sobre una rutina de cuidado personal con base en el vocabulario y las expresiones estudiadas. 
· Hace un listado de las actividades de cuidado personal diarias más saludables con base en las notas tomadas.
1.Suppose you are the physical trainer of one of the best gyms in your city, and you have to design a list of the healthiest daily personal care activities.

2.Ask one of your classmates about his list of the healthiest daily personal care activities in order to present it orally.

----------------------------------------------------------------
CONTINUATION OF THE TOPIC PERSONAL CARE
Conceptualization:
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO:
NIVEL 2
·        
·        
·         Hace un listado de las actividades de cuidado personal diarias más saludables con base en las notas tomadas.
1.Watch the following video.
2.Research the verbs that you consider to be part of a correct personal care. 
3.Classify the good and bad personal care habits in the following table.
          GOOD PERSONAL CARE HABITS
       BAD PERSONAL CARE HABITS






---------------------------------------------------------------------------------------------
SEMANA 2 - SEMANA DEL 08 AL 12 DE JUNIO DEL 2020
ESTADANRES A TRABAJAR:
Escucha:
·Demuestro comprensión de preguntas sencillas sobre mí, mi familia y mi entorno. 1
Escritura:
·Respondo brevemente a las preguntas “qué, quién, cuándo y dónde”, si se refieren a mi familia, mis amigos o mi colegio. 1
LISTENING ACTIVITY #1
Niveles de desempeño:
Level 1
·Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.
1.Listen to the audio and complete the reading.
Introducing Yourself

Hello! My ____ __ Ana. _ am twenty-five years old. I ____ in Miami, Florida with my husband and two __________. _ have one son in kindergarten and one __________ in first grade. They both attend public school. My husband __ a mechanic. On weekends, he _____ at a restaurant as a dishwasher. The restaurant usually gets more customers on weekends, so _____ need extra people to wash dishes.

1.Answer the following question
Q1: Who is introducing herself?
Q2: How old is she?
Q3: Where does Ana live?
Q4: What is her husband’s profession?
Q5: Where does he work on weekends?

Q6: How many children does Ana have?
------O------
ESTÁNDARES A TRABAJAR
LECTURA
·Identifico palabras relacionadas entre sí sobre temas que me son familiares. 1, 2
·Relaciono ilustraciones con oraciones simples. 1
ESCRITURA
·Escribo el nombre de lugares y elementos que reconozco en una ilustración. 1

TOPIC: PERSONAL CLEANLINESS

Watch the following video and pay attention to the hygiene habits mentioned in it
Answer the following question and prepare to do it orally.
  • What is personal cleanliness?

SEMANA 1 – SEMANA DEL 01 AL 05 DE JUNIO DEL 2020
-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------

SECOND PERIOD 

-----------------------------------------------------------------------------------------------------------------
ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO
LEVE 3
  •     Valora sus características personales y las de sus pares. 
  •      Participa activamente en las actividades
Suppose you have just graduated from one of the best universities in the country and that you are now looking for a good job that will allow you to continue growing as a professional. One morning after having breakfast with your family, you start to check the newspaper for job offers and you find the following ads from different companies.

COMPANY AD #1
      A DESIGNER OF CHILDREN'S TOYS IS WANTED

      It is necessary to have knowledge about current children's themes and be very creative.

Salary:
   Working hours:

      If you are interested in the job, please send your personal information and your personal profile emphasizing your strengths and weaknesses.

COMPANY AD #2
A DESIGNER OF CHILDREN'S TOYS IS WANTED

     It is necessary to know English and French and to know the operation of virtual platforms for toy designing.

Salary: 3’800.000=
   Working hours: Monday to Friday from 7 am to 4 pm

     If you are interested in the job, please send your personal information and your personal profile emphasizing your strengths and weaknesses.


COMPANY AD #3
      A DESIGNER OF CHILDREN'S TOYS IS WANTED

    It is necessary to know painting and drawing. English language proficiency is also required.

Salary: 2’800.000=
         Working hours: Monday to Friday from 8 am to 4 pm
 







     












COMPANY AD #4
           

      It is necessary to know English and French and have a university degree in graphic design. Digital marketing knowledge is also required.

Salary: 5’000.000=
          Working hours: Monday to Friday from 7 am to 5 pm

     If you are interested in the job, please send your personal information and your personal profile emphasizing your strengths and weaknesses.

I. According to the above information, answer 


1. All ads are from the same company 
a) True 
b) False 

2. All ads 
a) offer the same vacancy with different requirements 
b) pay the same salary 
c) have the same working hours 
d) ask for a university degree 

3. In the situation, you are 
a) a german doctor 
b) an industrial engineer 
c) a graduate of one of the best universities in the country 
d) a child 

4. Choose the correct statement 
a) company ad #1 offers a better salary than the others. 
b) company ad # 4 offers a shorter working hours than the others. 
c) the company ad #3 request a chef 
d) in company ad #2, #3 and #4 is necessary to speak at least two languages. 

5. In which media did you find the job offers? 
a) in the news 
b) on the radio 
c) in the newspaper 
d) in social networks

II.Organize the information of the ads in the following table.

COMPANY ADS
REQUIREMENTS
SALARY
WORKING HOURS
#1



#2



#3



#4




III.Organize the company ads from highest to lowest according to the salary they offer.
1.
2.
3.
4.

IV.Do your personal information and your personal profile.

CURRICULUM VITAE (CV)
                PERSONAL INFORMATION
PERSONAL PROFILE



--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
SINGULAR AND PLURAL NOUNS
Conceptualization: 
https://drive.google.com/file/d/10q6SeJELD8wU_hCe0paQC1-iAXvORuV3/view?usp=sharing

ADJECTIVES
Conceptualization:
_____________________________________________________________________

CONTINUATION OF LEVEL 1 ACTIVIES
  • Fill the blanks with the verbs in their correct form.

How one scientist fights for global health
Nathan Wolfe is a scientist and he ________ (work) all over the world. He ________ (specialize) in viruses and diseases, and he often ________ (go) to places with health problems. In particular, he _______ (study) viruses and diseases from animals. It’s an important job because he _______ (want) to know how these viruses spread from animals to humans. As a result, Nathan _________ (spend) a lot of time in regions with wildlife.

In the modern world, humans ________ (not / stay) in one place anymore, so new viruses also _______ (travel) more easily. When humans ________ (visit) different regions, they _________ (not / realize) how easy it is to bring a new kind of disease back with them.

However, the modern world with its technology also _______ (help) Nathan with his work. He often works in parts of the world where people __________ (not / have) electricity. A cell phone allows Nathan to continue his life-saving work.
____________________________________________________________________________________

CONTINUATION OF LEVEL 1 ACTIVITY
1.3. Choose the correct way to formulate the sentence given in interrogative mode of the Present Simple.

1. Mark loves cars.
a)Does Mark loves cars?
b)Does Mark love cars?
c)Mark loves cars?

2. They work on Fifth Avenue.
a)Do they work on Fifth Avenue?
b)Do they works on Fifth Avenue?
c)Does they work on Fifth Avenue?

3. I know this person.
a)Does I know this person?
b)Know I this person?
c)Do I know this person?

4. Jimmy dances very well.
a)Does Jimmy dances very well?
b)Does Jimmy dance very well?
c)Dances Jimmy very well?

5. We do different things every weekend.
a)Do we do different things every weekend?
b)Do we different things every weekend?
c)We do different things every weekend?

6. Children get bored so easily!
a)Does children get bored so easily?
b)Do children get bored so easily?
c)Does children gets bored so easily?

7. I organize my schedule on Mondays.
a)Do I organize my schedule on Mondays?
b)Does I organize my schedule on Mondays?
c)Do I organizes my schedule on Mondays?

8. Ken teaches at a High School in Indiana.
a)Does Ken teaches at a High School in Indiana?
b)Does Ken teach at a High School in Indiana?
c)Do Ken teaches at a High School in Indiana?

9. My parents always remember your birthday.
a)Does my parents always remember your birthday?
b)Do my parents always remember your birthday?
c)Always my parents remember your birthday?

10. News travel even faster nowadays.
a)Even News travels faster nowadays?
b)Do News travel even faster nowadays?
c)Does News travel even faster nowadays?

CONTINUATION OF LEVEL 1 ACTIVITY

1.2. Write the verb in brackets negative.

1. Peter __ ___ _____ to many people.
2. Elephants __ ___ _____ in Europe.
3. The train __ ___ _____ until five.
4. You __ ___ _____ very fast.
5. She __ ___ _____ no more over a thing like this.
6. Mary __ ___ _____ too much pasta.
7. Please, __ ___ _____ the window.
8. My family __ ___ _____ about me.
9. I __ ___ _____ milk every day.
10. Steve and his wife __ ___ _____ shopping together.



CONTINUATION OF THE TOPIC: SIMPLE 
Conceptualization:
https://drive.google.com/file/d/1YymR--Ev1RcP1tWP3IAQcbQ1OrwMYCn7/view?usp=sharing

ACTIVITY
NIVELES DE DESEMPEÑO:
NIVEL 1
  • Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.

 1.1.Choose the correct option.

     Mechanics usually ____ work at nine o'clock.
a)start
b)starts
  My cousin Peter ____ in France.
a)live
b)lives
  The village bank ____ at eight o'clock in the morning.
a)open
b)opens
    Susan ____ toys and clothes for children.
a)sells
b)sell
  I usually ____ coffee and toast for breakfast.
a)have
b)has
VII.Mike ____ old cars.
a)repairs
b)repair
VIII.This museum ____ dozens of paintings.
a)contains
b)contain
  She ____ volleyball after school.
a)plays
b)play
    Our parents ____ on the second floor.
a)live
b)lives
  Luke ____ to work by bike.
a)goes
b)go

APRIL 29, 2020

3. Make the reading and answer the yes/no questions.

READING COMPREHENSION
Good Morning, I am Susan Myers, I am a reporter at Central News and today I am making a report on immigrants, today´s guests are two immigrants from China, they are Jane lee, and Peter Lee, they are Students at the community college, she is 19 years old and he is 20. They are students but they are not workers. They live in an apartment downtown.

Susan: -Where are you from?
Peter: -We are from the Guanddong Province
Susan: -Are you happy in America?
Dorothy: -Yes, we are, we enjoy living here.
Susan: -Dorothy, is your real name Jane Lee?
Dorothy: -No, it’s not, it is Dai-xia, and it means summer.
Susan: -Thank you very much.

They are two Chinese people living the American Dream, this is Susan Myers reporting from the Community College, and tomorrow we will have more guests in “living in America”, see you then! 

QUESTIONS    
  • I. Is Susan Myers a reporter?
  • II. Is the report about immigrants?
  • III. Are Jane lee and Peter Lee from Canada?
  • IV. Are they students at the community college?
  • V. Is Jane 20 years old?
  • VI. Is Peter 19 years old?
  • VII. Are they happy in America?
  • VIII. Are they workers?
  • IX. Is Dorothy the real name of Jane Lee?
  • X. Are they from China?




TOPIC: YES/NO QUESTIONS
Explanation

ACTIVITY LEVEL 1
1. Answer the yes/no questions about the image, using what we learned in the class.


  1. ARE THEY MARRIED?
  2. IS WANDA TALL?
  3. IS COSMO GREEN?
  4. IS WANDA PINK?
  5. ARE THEY HAPPY?
  6. IS WANDA ALONE?
  7. IS WANDA SAD?
  8. IS COSMO AT THE SCHOOL?
  9. ARE THEY IN THE PARK?
  10. ARE THEY AT HOME?
2. Do 5 yes/no questions about your character and answer them.


LANGUAGE DAY
DÍA DEL IDIOMA


STORY



NIVELES DE DESEMPEÑO
  • Identifica palabras y expresiones de información personal, estados de ánimo y sentimientos personales.
  • Identifica información personal a través de preguntas de tipo Yes/ No questions.
  • Reconoce el vocabulario relacionado con saludos, instrucciones y lenguaje del salón de clase.
ACTIVITY LEVEL 1
  1. Search and make the personal presentation of Miguel de Cervantes Saavedra and William Shakespeare, don´t forget to tell me which was their most relevant work. 
  2. Make a list of greetings in English and Spanish and classify them according to the time of day and their formality. Haga una lista de saludos en inglés y español y clasifíquelos según la hora del día y su formalidad).

April 22th, 2020

GOOD MORNING DEAR STUDENTS,

TODAY IS A VERY IMPORTANT DAY, IT'S THE EARTH DAY.

ACCORDING TO THE ABOVE, WE ARE GOING TO WATCH AN AMAZING VIDEO THAT I HOPE YOU ENJOY


ACTIVITY
  1. Taking into account the video's information, make a poster in which you show me the natural wealth of our country and and the importance of taking care of it. Teniendo en cuenta la información del vídeo, haga un póster en el que me muestre la riqueza natural de nuestro país y la importancia de cuidarlo).  EL PÓSTER O AFICHE, SE PUEDE REALIZAR CON DIBUJOS, RECORTES, IMÁGENES, EN HOJAS DE BLOCK O COMO SE CONSIDERE CONVENIENTE.
  2. Write in spanish, a plan that you can carry out at home with your family in order to save our planet. Escribe en español, un plan que puedes llevar a cabo en casa con tu familia para salvar nuestro planeta).

EL PLAN DEBE CONTENER COMO MÍNIMO 5 ACCIONES QUE SEAN POSIBLE HACERSE DESDE CASA EN FAMILIA PARA CUIDAR EL PLANETA.



April 20th, 2020
Unirse a la reunión Zoom
https://us04web.zoom.us/j/73533191180?pwd=U2ZCN21uVlRFUTMvQXRxbVVTTEc1QT09

ID de reunión: 735 3319 1180
Contraseña: 9KcEfL




16 comentarios:

  1. Profesor puede repitir de nuevo la explicacion

    ResponderBorrar
  2. precente obama mosquera murillo GRADO 6 sede san luis

    ResponderBorrar
  3. Profe todo lo que hay aquí es de sexto

    ResponderBorrar
  4. Profe a ustedes se les está olvidando colocar la fecha por qué sin la fecha no podemos saber de qué día es es

    ResponderBorrar
  5. Hágame el gran favor y cuando mandé algo al blog lo sube con la fecha

    ResponderBorrar
  6. buenas tardes profe a ud le ye gan mis trabajos

    ResponderBorrar
  7. Good morning profesor una pregunta el que esta arriba del segundo periodo hay que copiarlo gracias por su atención y colaboración ...

    ResponderBorrar

Sexto sede López

Who, what, where, when, why